02 september 2007

Weekend activities of fun


Camilla är en mycket härlig vän. Vi har ofta samma inställning till saker och ting, men våra intressen och yrkesval skiljer sig markant åt. Camilla jobbar nämligen som inköpare på Sandvik, ett företag som tillverkar och säljer stenkrossar. Igår var det familjedag på företaget och jag, Jerry, Therése och Patrik var inbjudna.

En fabrik inom den tunga industrin med 700 anställda är så inte alls vad überakademiserade jag är van vid och det kändes nästan lite exotiskt. Eller nästan, det var exotiskt att bli guidad bland maskiner och blåställ. Efter studiebesöket i verkligheten åkte vi hem till Camilla & Jerry och åt middag och drack drinkar. Älskar mina teknologvänner. Funderar lite på att leka med lamineringsmaskinen ikväll som de gav mig i födelsedagspresent den gången då de ville öka teknikfaktorn på mitt pyssel.

2 kommentarer:

KarinSN sa...

lamineringsmaskin är guld! Jag är väldigt inne på att köpa en sådan just nu. Och så vill jag ha en maskin så jag kan göra egna ringpärms block - bind it all. Mmm, det finns så mycket kul pysselmaskiner. Snygga hattar förresten!

Lovisa sa...

Ojoj, jag har alltså en pysselmaskin som inte du har?!? :) Om du pysslar med mig så lovar jag att du får låna den hur mycket du vill... En ringpärmsbindare verkar sjukt roligt, vill ha!