19 september 2007

Demain il y a un autre jour

Drack öl med Fredrika igår, på lördag åker hon till Malta och är borta i ett år och kommer att saknas här. Längtar mycket efter Italien idag. Nästa gång jag är i Rom en längre tid (blir nog dock ej förens i vår) så ska jag lätt åka söderut till schlagerön. Och även norrut till Bologna och Stefano, Leo, Serena och Anna. Andra resor som är på gång:

* Athen i oktober. Konferens, men ändå härligt.
* Stockholm, gärna snart. Eftersom mina vänner envisas med att flytta dit. Ev. i kombination med Uppsala som folk också får för sig att bosätta sig i.
* Berlin för att hälsa på Felizia, hänga på Museuminsel om dagarna och vara underground om nätterna.
* Och gärna New York också, om jag får önska lite.

Och så har jag ju min tripp till Nordnorge (förstod först inte riktigt att Tromsø ligger så långt norr ut, typ polcirkeln) att se framemot, känner mig inte nervös längre (återkommer i början av maj med neuroser) utan tänker amor vincit omnia et fortes Fortuna iuvat et cetera.

Som sagt, drack öl igår, var lite seg imorse och tänkte att träning nog hjälper. Och visst, spinning till Army of lovers och Christer Björkman gjorde my inner fjolla glad, men annars så blev jag mest sömning (?) och fick återigen samma frisyr som Elisabeth Höglund. Har tänt ljus och googlat mopsvalpar, men inte varit särskilt produktiv.

Inga kommentarer: