30 september 2007

Klubbkväll

I fredags kom Martin ner från Stockholm, mycket roligt att se honom igen! Vi åt lunch tillsammans med Marie och uppdaterade varandra. Sedan ägnade jag mig åt allmänt fix (ansökningar, Augustus) och därefter var det möte med lärarförslagsnämnden. När det var slut strax innan sex var jag trött och seg och insåg plötsligt varför vuxna människor tycker att fredagsmys är en lagom ansträngande aktivitet att avsluta arbetsveckan med. Men med hjälp av en powernap, en favoritklänning och mycket mousserande så var jag pepp igen. Planerna för fredagskvällen inkluderade två förfester, tre klubbar och en hemmafest och till och med jag insåg från början att det inte skulle gå. Det jag hann med var vin på Linas underbara balkong på elfte våningen, Tomboy och Neo. Tråkigt att missa Nannas förfest, The Prom på Debaser (är dock mycket sugen på att gå dit nästa gång, i temaklädsel) och hemmafesten som skulle ha inkluderat Charlotte. Yes, att inte hinna träffa the MCA sistah var naturligtvis tråkigast av allt, men förhoppningsvis blir det läge snart igen.

Det som jag faktiskt hann med var dock very fab, om än regnigt. Men jag skulle aldrig gå ut utan paraply och extraskor because my mormor taught me better than that, så det klarade sig och jag the fellow latinista hade en härlig kväll i sällskap av Nicki.

Inga kommentarer: