10 september 2007

Into decadence with elegance

Det hade kunnat bli bara en regning måndag idag, men det blev betydligt bättre än så. Morgonens styrelsemöte var uppskjutet så istället fick jag tid att spontanfika med Johanna och Mathias innan det var dags för avdelningsmöte på institutionen. I eftermiddags träffade jag min fellow latinista Lina och hade dekadent kvalitetstid; id est vin, kaffe och cornetti. Loves att vara salongsberusad en måndag eftermiddag och kunna betrakta det som en del av min utbildning. Tänk om jag hade blivit medeltidshistoriker istället, då hade jag suttit här nu iförd vadmal och varit tipsy på mjöd. Tur att man är klassiker.


*Tar en vindruva till*

2 kommentarer:

– – – sa...

Nu ska vi inte vara sånna... Vi hade alldeles utmärkt vin på medeltiden. Och de tyska renhetslagarna för öl går ju tillbaka till åtminstone 12oo-talet, och smakar alldeles utmärkt även idag. :)

/Prästkandidaten
tillika medeltidshistoriker

Lovisa sa...

Haha, det tror jag säkert, men jag är mer en vindruvsdekadent kind of girl.. :)