08 september 2007

By now you should've somehow realized what you gotta do

Igår kväll hade vi hejförfest innan säsongspremiären på Volym med Johanna som bonusgäst i soffan. Det var kul att hänga med the homies; jag drack för mycket vin och lärde ut hockeydomargester innan vi gick ner till klubben. Dansa är alltid rätt, men jag förstod inte riktigt dealen med bandet. Om man nu ska spela covers så måste man för det första göra det bra och för det andra vara lite kreativ. Gårdagens tolkning av Wonderwall måste vara det minst nyskapande någonsin. Varför inte istället satsa på något nyetablerat och bra? Nåja. Efter ett moment på takterrassen så återvände jag till sofforna och efterfest och Hannes och jag lyssnade på Broder Daniel och ägnade oss åt Göteborgsnostalgi. Åt långfrukost med Johanna imorse och har inga övriga planer för dagen. I enlighet med mitt nya ambitiösa höstupplägg ska jag vara ledig om helgerna och inte behöva plugga. Vet inte riktigt hur länge sedan det var jag vaknade utan en enda sak att göra? Kan alltså tillbringa hela dagen i pyjamas framför TV:n om jag vill. Sweet. Funderar på promenad och film ikväll.

Bilden: Apropå konferencier hade detta kunnat vara looken. Inte för att jag skulle bära silverhatt offentligt, men någon gav den till mig igår och jag verkar ju uppenbarligen ha uppskattat den eftersom jag posar like Christer Lindarw never done it before.

6 kommentarer:

Anonym sa...

The bild is very fantastic. On the same subject you can check out my Cheerleading pictures on Facebook. Jag fick blå pompoms och en kväll med middag och fotbollsmatch Djurgården/AIK av två av mina Stockholmsvänninor. Lovely! :) /Charlotte

Lovisa sa...

Yes, jag har sett dem, very fab. Jag och Moah hade under en period pompomps på Frölundamatcherna, kombinerat med manlig attityd. Kommer du ihåg den fantastiska bildserien "män i outfits" som du tog när du var med oss på en match?

Anonym sa...

Nej gud det har jag glömt? Va fantastiskt rolig jag är. Vem har den bildserien? Vad hade jag för förklaring till att ta den?

Lovisa sa...

Du tog den när du var med mig och Moah på match, kommer du ihåg att du fick det i present? Då tog du massa kort och kallade serien för män i outfits, tror att de hamnade på någon av dina gamla hemsidor? (Du var ju lite före oss alla andra på den fronten...)

Anonym sa...

Haha, dett har jag helt glömt bort. Jag börjar helt allvarligt bli oroad för min minneshälsa...

Jag minns mycket väl matchen och att det hel var mycket fint och bra och så men männen i outfit har jag fullständigt glömt bort.

Men ja, det är helt sant att jag är en riktig förgrundsfigur... :)

Lovisa sa...

Men du minns i alla fall matchen :) Mycket fint att du ville följa med, de flesta var ju lite skeptiska till mitt och Moahs intresse.

Ja, det var du ju verkligen, du bloggade innan begreppet var uppfunnet. Koolt som vi hade sagt då.