26 september 2007

1-2-3-4 walking like a man, hitting like a hammer, she's a juvenile scam

Exempel på saker jag har gjort idag:
* Trippelkollat Horatius. Vilken olycklig barndom fick honom att skriva meningar som mors et fugacem persequitur virum, nec parcit imbellis iuventae intaminatis fulget honoribus, nec sumit aut ponit securis arbitro poularis aurae? Närå, jag gillar honom, är bara lite trött. (Petter står för dagens citat: Det finns kanske en anledning till att inte alla andra typ 35000 studenter vid LU läser latin?)
* Arbetat med SOL-utvärderingen.
* Skickat ett antal viktiga mail.
* Tränat. Älskar lunchsspinningen på onsdagar, idag körde vi bland annat till mina gamla barndomsidoler Roxette.
* Hetsmobbat Jo med hjälp av SuperPoke-funktionen vilket får mig att känna mig som ett prepubertalt teen som jagar efter nästa level.
* Sammanträtt i lärarförslagsnämnd.
* Lyssnat på endlessly lovely Dolly.
* Burit cityshorts, haha!
De är dock ganska långa och rutiga med pressveck vilket får mig att se ut som den brittiske antikhistoriker jag någon gång borde bli.


Nu ska jag träffa redaktionen och dricka öl. Au revoir!

Inga kommentarer: