05 september 2007

Free like a flying demon, this is the day of my life

Köpte terminens träningskort i förmiddags och gick och spinnade. Är inte helt klar över varför att cykla till tacky eurodisco i ett mörkt rum är min favoritträningsform, men så är det. Yoga är ju bra och härligt men också ganska … segt. Jag gillar att spänna fast mig, cykla och tänka på annat och inte behöva håll rätt på kroppsdelar och koordination som under ett aerobicspass.

Och så har jag plockat fram mina latinuppsatspapper igen. I mitten av oktober ska jag vara klar har jag bestämt mig för. Idag när höstluften var kall och klar och Vergilius vacker så kändes det riktigt bra. The study of Virgil brings with it the richest of all the rewards that Latin has for its initiates, and within that study the fourth book of the Aeneid holds a special place.

Och artikeln till Romhorisont såg tydligen mycket bra ut, me gaudet.

För att inte tala om Mia och Klaras mycket efterlängtade TV-debut! Helt lovely!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, som jag hade längtat efter Mia och Klara. Helt underbart. Gissar dock att ungefär 0 män tyckte det var roligt... :) Haha.

Lovisa sa...

Helt fantastisk, jag skrattade högt typ hela tiden. Och du har antagligen rätt i att de flesta män inte fattade grejen...

Anonym sa...

"Ja, jag har stumpbyxor på mig..."