02 december 2007

Trött men lycklig

Nu har alla gått hem, jag ligger på min säng omgiven av ljus och juldekoration och känner mig lycklig. För att förmedla mina vänners fantastiskhet och kanske också min personlighet så kommer här en sammanfattning av dagens presentskörd: två julstjärnor, glögg, fikonmarmelad, vinet Cicero, en romersk deckare, The Cleft av Doris Lessing, Ingen människa är en ö av Sture Linnér, fjorton [sic!] lipgloss, samtliga med smak av olika efterrätter [sic!] varav sju av dem är julrelaterade [sic!], ett handgjort kort av Karin, Askungens syster av Joanna Rubin Dranger, pyssel och knåp, kondomer, en julbrosch till på fredag, en byggsats föreställande Peterskyrkan, ett kinesiskt parasoll, en tysk julkaka, en Playboykapsylöppnare osv. Fantastiskt. Det enda som är lite jobbigt är att mitt tåg går om sex timmar och jag har ännu inte packat, för att inte tala om sömnen. Men beloved Jörgen hjälpe mig diska och attacksovit har jag gjort förr.

2 kommentarer:

KarinSN sa...

Grattis på födelsedagen! Tack för en härlig kväll och allt det :-) Vi ses på fredag :-)

Lovisa sa...

Tack själv, och tack för det fina kortet, nu kan jag skryta med att jag har en äkta Karin :)