08 december 2007

Hodie

Vaknade imorse med svag och raspig röst. Kanske inte så konstigt med tanke på att jag var hes redan innan festen och under den bedövad med halstabletter, ipren och alkohol. Minns att jag tänkte borde nog inte prata så mycket men att vara tyst är som bekant inte min starkaste gren.

Idag har jag städat, handlat, promenerat och lyssnat på Håkan i blåsten, skrattat åt kort från igår, slagit in paket,* ätit naturgodiset som Thomas gav mig, sett ett avsnitt av I, Claudius och tänkt på att vissa saker som jag tycker mycket om i teorin kan jag i praktiken inte hantera.

Hade jag inte vetat bättre hade jag trott att det var söndag.

* Dagens Ernstscitat: Ju äldre jag har blivit desto mer intresserad är jag av själva pappret runt presenten. Jul med Ernst 23/12-04, SVT.

Inga kommentarer: