19 december 2007

Min inre professor och jag

Har fått mail från Institutet som skulle uppskatta om de kunde få mitt CV på italienska så jag kan få mina passerkort. Bra med ett incitament till att göra något jag har skjutit på ett tag även om jag inte har en aning om vad ledamot i historie-filosofiska sektionens lärarförslagsnämnd heter på italienska, men det ger sig. Förövrigt verkar vi bara bli tjejer på kursen och även de säkert är supertrevliga så gör det mig lite skeptisk; en balans mellan könen brukar alltid vara det bästa. Jag klarar inte riktigt av grupper bestående av tjejer med frökenkomplex som hintar om sin kunskap istället för att argumentera. Själv har jag en mer manlig approach, dvs jag tar stor plats och pratar högt, mycket och gärna om romersk politik och kejsare.

Angående enkäten var tanken att jag varje dag skulle räkna ner till julafton, men Blogger tillåter inte att man ändrar ett formulär som någon redan har fyllt i, så ni får stå ut med det som det är och glädjas över att Google värnar demokratin.

Inga kommentarer: