05 december 2007

Födelsedag

Åkte hem till Göteborg tidigt i måndags efter inte alltför många timmars sömn och var hysteriskt trött på tåget. Möttes i Göteborg av mamma, födelsedagslunch och presenter. Efter att ha sovit i kapp lagade jag middag (glögginspirerad fördrink, lasagne med feta och tiramisú) och sedan kom släkten och vi skrattade oss som vanligt genom hela kvällen. När det kommer till högtider är jag till och med mer traditionell än jag vill erkänna; om det inte står en ljusblå hyacint på bordet känns allting fel.

Förutom den obligatoriska blomman fick jag en ny kamera, min gamla hade blott 4 pixlar, nu har jag 12 så ni kan se förvänta er många närbilder framöver (förövrigt hade pappa valt färgen champagne, loves him), ett massagebesök, jättevackra muggar och lyxlipgloss av moster (släktens enda redheads har givetvis exakt samma nyans), en barockinspirerad vas, det obligatoriska biobesöket med storkusin, böcker osv.

Och eftersom föräldrarna vet hur mycket jag saknar ett badkar i Lund låg mina älsklingsbadbomber och väntade på mig och jag avslutade kvällen med att krypa ner i ett guldskimrande lavendelbad.

Igår gick jag en snabb sväng på stan för att köpa en väska åt den lilla kameran och hittade även en fin blå klänning som jag gav mig själv i present. Förmiddagsfikade därefter med storkusin Suss och gick sedan hem till farmor för att äta lunch. På eftermiddagen sam jag först ett par kilometer, bubbelpoolade och fick sedan massage. Måste hitta en bra massör i Lund för det är något som är så värt att göra ofta. På kvällen åt jag middag med föräldrarna, badade en gång till (jag gillar verkligen konceptet att vara i vatten) och låg sedan i min favoritfåtölj och tittade på Desperate Housewives.

Imorse sattes jag i en taxi och tog sedan morgontåget tillbaka till Lund. Somnade i Kungsbacka, vaknade i Hässleholm och nu är jag här och ska ta tag i allt jag har inte har gjort de senaste dagarna.

2 kommentarer:

KarinSN sa...

Låter som en ljuvlig fördelsedag! Ett tips på massage är Gerdahallen! Det är ett bra pris, lätt att boka och bra massörer. Rummet ligger längst in så du slipper dunka dunkat och rummet har dämplad belysning, värmeljus och lugn musik. Dessutom kan de ta i ordentligt! Högst upp på min önskelista står alltid presentkort till Gerda för då kan jag gå på massage :-)

Lovisa sa...

Tack för tipset, jag ska verkligen kolla upp det! Gerda är ju dessutom nära och bra (betydligt närmre än Göteborg..)