29 december 2007

Och så sjöng han en visa som började så: I was born by the side of the sea

Jag och Emma hade planerat att ta en promenad, men inte heller idag bjöd Göteborg på något annat än regn. Så vi gick under ett skadeskjutet paraply från Korsvägen till Nordstan, men några shoppingstopp (nu låter det som om jag handlar varje dag, men betänkt då att jag är i Göteborg och det är rea). Hittade en fin mörkblå hoodie och bytte en av julklappsdublettböckerna. Skulle bytt även den andra om jag inte hade blivit glömsk av tiden då jag och Emma avslutade vår dag tillsammans med kaffe på Cigarren. Men det var det värt och de snälla föräldrarna ska ordna det istället. Tycker om vår vänskap som är alldeles intakt även om vi sällan är i samma stad samtidigt. Åkte sedan hem till farmor och gick därefter hem i regnet och rakt ner i ett skumbad. Kommer sakna badkaret. Har tillbringat sista kvällen i Göteborg med att titta på Håkan och Sven-Bertil Taube tillsammans med mamma och myst över generationsgränserna. Borde packa men blir lite matt av tanken på allt jag måste släpa med mig imorgon.

Inga kommentarer: