29 april 2009

Torsdag

Idag har jag bland annat:

* Snabbdejtat Sandra i Vita Huset.
* Blivit vald till Forskningsnämnden och Områdetsstyrelsen. Tror att jag kommer ha alldeles lagom fullt upp till hösten.
* Fått ett fint mail.
* Burit en blå klänning jag gillar.
* Gullat vaktel med Micke. De går nu omkring helt själva som alldeles små perfekta minivaktlar och jag överträffar eventuellt de biologiska vaktelföräldrarna i stolthet och moderskärlek.
* Lyssnat till intressanta forskningspresentationer.
* Förberett undervisning.
* Ätit glass och köpt modellera.
* Kvällspromenerat.
* Fått ett presentkort på valfri resa t/r inom Europa och fullständigt förlåtit Cimber Sterling för förseningen.
* Tänkt att jag borde ta hand om mitt försummade hushåll men inte kommit längre än till att vattna blommorna och sätta upp en Jesusplanch i skafferiet.
* Fått veta att farmor tokvägrade att röntga sig. Eftersom hon är världens mest envisa människa är det ett gott tecken.
* Lyssnat på Radiosporten och älskat, älskat, Tre Kronors vändning.
* Funderat över varför jag tycker att våren är så vacker att det nästan gör ont? Jag som brukar föredra vintern. Kanske för att jag arbetar i Botan, kanske för att spf 50+-säsongen ännu inte är här, kanske av andra orsaker.

Inga kommentarer: