26 april 2009

Vår

När jag lämnade Lund för Rom var det fortfarande mars och mycket sporadisk vår, veckan jag kom tillbaka hann jag inte stanna upp, men i fredags när jag gick av bussen i Malmö vid åtta insåg jag att det fortfarande var ljust ute och doftade av blommor och varm asfalt och det var vårkänslor all the way baby. Vin och absintcocktails på Emmas balkong och de blev ännu starkare.

Och igår var det dags för vårstämma. Efter att vi i styrelsen hade förberett under dagen (att gå på stan med ceremonisvärd förtjänar egentligen ett eget inlägg), ätit pizza utomhus och även hunnit basta var det dags för middag och cocktails till fyratiden på morgonen då vi cyklade hem. Tidningsbudet hade hunnit före mig, fåglarna hade hunnit vakna och imorse njöt jag av min första riktiga sovmorgon på länge. Eftermiddagen tillbringade jag i Stadsparkscafét tillsammans med Åsa, Petter, kaffe och glass. Så välbehövlig helg.

Inga kommentarer: