02 april 2009

Onsdagkväll i Rom

Igår var vi först på vernissage i Roms börshus som en gång var Antoninus Pius' tempel (kolonnerna som är inbyggda i fasaden är som väntat det enda som är bevarat, kan jag rapportera inifrån) och minglade lite innan vi gick till Da Francesco och åt den fantastiska pizzan, chokladmousse to die for samt drack ganska mycket vin och limoncello, en av alla dessa Romkvällar med andra ord.

Jag har även bokat om min resa lite för att kunna föreläsa om Forum för en grupp forskare från KTH. Detta kommer ske den tjugonde och jag åker hem samma kväll för att hinna undervisa i Lund dagen efter. Lite hysteriskt, men det ska nog gå.

1 kommentar:

– – – sa...

Alltid spännande att försöka boka om resor från Rom... Även jag bokade om min hemresa idag, blev dock inte så smidigt. Ska vidare till Uppsala, så det blir byte på Kastrup istället för direktflyg... Är väl inget märkvärdigt med två flygbyten? :)