04 april 2009

Loving the tant

Idag när jag gick på stan och pausade med kaffe började jag prata med en bedårande italiensk tant - leopard, lagda lockar och oversizad brosch, ge mig några år och jag är där - om handväskor och föräldrarelationer och hon sa åt mig att gå hem och ringa min mamma. Så det gjorde jag. Nu pratar jag visserligen alltid med mina föräldrar flera gånger i veckan, men det var ändå fint.

Annars har jag lite konstig tidsuppfattning idag; efter att jag, Karin T och tre flaskor vin varit uppe till tre i natt och förmiddagen varit lugn satte jag mig i biblioteket i eftermiddags och plötsligt var klockan nio? I vanliga fall försöker jag undvika att jobba på helgen för att försöka ha så normala kontorstider som möjligt, men här sätts allt lite ur spel. Vilket känns helt okej, om jag arbetar i helgen kan jag men gott samvete vara ledig en förmiddag nästa vecka och åka till svavelkällorna med Karin D och Kerstin.

Inga kommentarer: