28 april 2009

Kärlek & sorg

Förutom ett möte har jag tillbringat dagen at ze office, förberedandes undervisning. I tid den här gången, jag lär mig åtminstone av mina misstag. Jag och Johanna ägnade lunchen åt att promenera i Botan och gulla vaktel i växthuset. Dagens nyhet är att vaktelungarna nu har kläckts, vi såg två små huvuden kika fram under en vinge och dog nästan av gullighetschock. Vidare har jag även klippt mig samt ägnat mig åt våraktiviteten cykla jättejättefort och ducka under körsbärsträden på väg till och från frisören. Och så har jag skypedejtat Kristina, äntligen! Alldeles för längesen sist.

Enda tråkiga är telefonsamtal med föräldrarna då farmor ligger på sjukhus. Hon är visserligen vaken och uppe lite, men ändå. Mormor gick bort Valborg för tre år sedan och de minnena kommer tillbaka.

Ta hand om varandra.

Inga kommentarer: