08 april 2009

Härlo

Idag gjorde jag och Karin en repris från förra året och tog med oss Kerstin och åkte till Terme dei Papi utanför Viterbo och badade i svavelkällorna (att de är en annan effekt av Italiens geologiska aktivitet känns i sammanhanget som en grym ironi, men så är det ju). Först motionssimmade jag, sedan sälade jag mest runt för att till sist, tre timmar i en varm källa i solen senare, bli allt mer vegetativ.

Efter att ha ätit en sen lunch, gått långt för att köpa nya solglasögon (råkade ha sönder de gamla och dör utan, men nu är den leopardfärgade ordningen återställd) och varit och handlat hade jag tänkt spa:a vidare med ansiktsmask och SR:s hockeyarkiv, men jag är fortfarande så genommjuk och loj att jag orkar vara uppe max de tio minuter masken ska verka men absolut inte tre perioders OS-nostalgi (apropå det; Färjestad, att de bara orkar).

Inga kommentarer: