14 april 2009

Bounissima Pasqua

Vad jag har ägnat mig åt i påsk:

* Fått fina påskpaket från Sverige.
* Köpt påskägg med ros- och violsmak på Castroni samt blå karamellfärg som jag letat mig fördärvad efter i Sverige - äntligen kan jag baka något som matchar mitt kök! (Enligt Fredrik beror bristen på blå karamellfärg i Sverige på att den innehåller ett förbjudet färgämne, men det bortser vi ifrån.)
* Tillbringat hela påskförmiddagen i solen, delandes en stor flaska prosecco med Karin för att fira att hon lämnat in texten till sitt slutseminarium.
* Letat påskägg som Patrik gömt i trädgården.
* Ätit en fantastiskt trevlig påskmiddag med alla på Institutet.
* Gått från den till Brittiska för ännu mera vin i udda glas, häng i vårnatten och fotboll till tre på morgonen.
* Haft olika typer av fjärilar i magen.
* Inte gjort något alls på påskdagen, mer än läst och sett på Rome (igen. Kursen har börjat titta och jag kan tydligen se om hur många gånger som helst).
* Firat Pasquetta hos Karins vänner vid Braccianosjön och ätit en fem timmar lång fantastisk påsklunch i deras mansionliknande hus med utsikt över sjön och blommande magnolior.


Mitt påskfönster med presenter från föräldrarna

2 kommentarer:

Kristina sa...

Lovely! Låter som en enormt trevlig påsk. Violsmakade påskägg! Heja Castroni! (Alternativ till blå karamellfärg: när jag skulle baka AF-bakelser till ÅrligaVårliga letade jag också uatn att finna. Löste det hela med att droppa blå curasoe i glasyren - fungerade hur bra som helst! http://farm3.static.flickr.com/2282/1830901793_bfe51c0728.jpg) Fjärlilar? Kram!

Lovisa sa...

Åh, bra tips! Ja, påsken var himla härlig och även om jag hade tänkt arbeta mer än vad jag gjorde var det väldigt skönt att vara ledig. Fjärilarna kan bero på att det är väldigt mycket vår i luften ;). Kram!