19 april 2009

Söndag

Idag unnade jag mig en ledig förmiddag och gav mig av mot Lateranen i den söndagssömninga Rommorgonen. Mös runt lite där och åkte sedan ut till San Callisto-katakomben för att ägna mig åt min favoritkombo Gud och Mammon, det vill säga först begrundan i katakomb och sedan shopping av katolsk kitsch. Hade tänkt fortsätta ner mot Marsfältet, men gav efter en halvtimme upp på grund av hällregn och läckande stövlar.

Ikväll har jag styrt upp det sista inför morgondagens guidning, beställt de böcker jag har arbetat med här från UB så att de ska ligga och vänta på mig när jag kommer tillbaka, skickat in två kandidaturer varav en spontan, tvättat och skjutit upp att packa på alla möjliga sätt, det bästa var kaffe med Moa. Men nu är klockan halv elva och det är fullständigt oundvikligt.

2 kommentarer:

– – – sa...

Regn?
Kanske var bra att man åkte hem till Sverige i lördags...

Lovisa sa...

Ja, det dagsregnade igår... Hoppas du är nöjd med din resa!