20 april 2008

Vad som skulle kunna vara första sommardagen

Idag har det varit fantastisk fint här, över 20 grader och klarblå himmel. När jag promenerade till stan i förmiddags älskade jag att vara här. Träffade Johanna, en vän från högstadiet och framförallt genom Elin, och hennes man, supertrevligt!

Väl hemma igen fikade vi och planerade den kommande festen medan vi satte ute i trädgården. Imorgon fyller nämligen Rom självt 2761 år vilket naturligtvis måste firas! Vi kursare tänkte göra det genom att bjuda alla på vin och tårta. Sascha och jag gick och handlade och hon stoppade som tur var mig, som lätt går igång på det här med temafest, från att köpa 2761 tårtljus att dekorera med.

I eftermiddags har jag fortsatt att pyssla och fixat tre paket att skicka till Sverige. Saknar min lamineringsmaskin, min värmepistol och alla mina mängder glitter, men vanliga akvarellfärger och tejp funkar också. Har även skrivit en kandidering, sorterat papper och städat. Det är ganska skönt att inte ha så mycket saker med sig (minus saknad av lamineringsmaskin et al) samtidigt som det är fascinerande att jag ändå lyckas stöka ner så mycket, speciellt med tanke på att jag dessutom får rummet städat åt mig.

Ikväll var auditoriet upptaget av filmvisning så en viss Romeabstinens går att ta på här nere i forestrian men jag hittade destillerat rosenvatten och honungsansiktsmask när vi var och handlade så jag roar mig ändå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, hittade din blogg av en slump, väldigt charmig. Jag är utövande konstnär men har aldrig varit i den vidunderliga staden Rom. Jag ska läsa dig och drömma mig dit. Idag är det ganska varmt i sverige, det lär kunna gå upp till kanske 15 grader faktiskt. Sitter på jobbet och bloggar via Svenska Konstnärer.
Återkommer när jag läst mer av dig!
Ingemar Nyström
Södertälje

Lovisa sa...

Hej Ingemar,

vad roligt att du har hittat till bloggen! Rom är i sanning fantastiskt. Ser framemot kommande kommentarer! /Lovisa