27 april 2008

Andäktigheten

Inledde dagen med att gå stan och fixa saker inför nästa veckas Grand tour till Kampanien. Därefter tvättade jag, var allmänt huslig och skrev sedan klart utkastet till konferenspapret och tillsist såg vi det sista avsnittet av Rome, andäktiga. Jag blir sällan riktigt hooked på TV-serier, eller jag brukar sällan prioritera intensivtittning av samma skäl som jag inte spelar TV-spel, typ det känns bättre att vara ute i friska luften, men nu alltså, det har varit speciellt att se om den här. Nästan skönt att det är över så att vi kan börja röra oss utanför Institutet om kvällarna. Måste bara avsluta ämnet med att säga att jag är mycket nöjd med skådespelarnas insatser, älskar med vilken trovärdighet Octavianus går omkring och ser lite personlighetskomplext inåtvänd ut medan han pratar om moral samtidigt som han har ihjäl alla som misstycker.

Inga kommentarer: