29 april 2008

The grand tour II - dag II

Åtta timmars ruiner i benen, ett leende på läpparna. Jag, med världens sämsta känsla för vädersträck, tror att alla bergstoppar är Vesuvius men lyckades ändå åstadkomma en, hoppas jag, fullt acceptabel redovisning av darling lares compitales medan knähöga italienska barn i likadana kepsar strömmade förbi. Blev under dagen mest exalterad över templet till Augustus' genius och Eumachias portik, som sjuttonåring var de augusteiska referenserna inte lika uppenbara för mig men nu försökte jag bli kvarglömd vid templets altare med ett dock inte helt framgångsrikt resultat som följd.

Gårdagens konversation
Sofia: Vi ska väl besöka bordellerna imorgon?
Simon: Självklart!

Sitter i ridlägerrummet (fyra tjejer i samma rum ger lätt den känslan, bortsett från att jag inte drack så mycket öl när jag var på ridläger) och ägnar mig åt följande:
* leka med elden
* leta järtecken

Och såklart sakna, längta och gråta tillbaka efter Petter och falafel i ordföranderummet.

Inga kommentarer: