05 april 2008

Loj

Vaknade imorse med värkande hals och kände mig förkylningsvek och kinkig. Beslöt att muntra upp mig själv genom att äta frukost på en bar och promenerade sedan mot Repubblica för att köpa en bok som jag inte hittade men hittade istället fantastisk gelato, en av fördelarna med att vara förskyld i Rom.

Ska ägna eftermiddagen åt studier, nästa vecka åker vi på exkursion till Etrurien och jag är irriterad på mig själv att jag inte kan mer om etrusker än vad jag gör. Förutom att jag helst vill sova är känns det helt okej att sitta inne och läsa; jag är själv i biblioteket och det är mycket fridfullt.

3 kommentarer:

svenske floyd sa...

Vad tyckte du om Ripley-filmen? Jag gillar den skarpt, böckerna också!

Kristina sa...

Kram gosan! Hoppas du kryar på dig snart.

Lovisa sa...

Sven: jag tyckte väldigt mycket om den och blev imponerad av både manuset, skådespelarinsatserna, musiken och fotot! Sedan var det såklart extra härligt att se alla vackra Rom-miljöer och veta att man har dem utanför dörren...

Kristina: Tack love, och dito. Kram!