15 april 2008

Ett nätt litet formulär

Blev utmanad av Karin så alright, going aaaahead:

Jag är: något av en blandning mellan en emotionell fjortonåring, glittersminkad schlagerbög, manlig sportsupporter och medelålders historieprofessor som alla trivs rätt bra i en tjugofyraårig kvinnas kropp. Dvs jag gråter till Dirty Dancing, överkonsumerar läppglans samtidigt som jag uppskattar att dricka öl, titta på hockey och romerska ruiner.

Jag är inte: så svår alla gånger, tyst, tillbakadragen, tolerant gentemot människor med inkorrekt grammatik eller en blyg viol.

Jag tycker om: definitivt mer än vad jag inte tycker om. Hur skulle jag kunna göra annat när jag har världens bästa familj och vänner och förmånen att skriva detta i ett rum i Rom med det mest fantastiska tunga solregn utanför fönstret? Kom igen.

Jag tycker inte om: de patriarkala strukturerna, människor som använder orden mysa eller busa i sexuella sammanhang, köttindustrin eller heterosexuella män med gitarrer.

Jag vill ha: allt som är ljusblått eller glittrar. Samt givetvis ett harmoniskt liv, välskapta barn, fred på jorden osv.

Jag vill inte ha: förutfattade meningar tillskrivna mig, taskig attityd eller en dålig hårdag.

Jag har: det mesta jag kan önska mig men

Jag har inte: allt.

Inga kommentarer: