15 april 2008

Urban legends

Idag har vi ägnat oss åt Roms, framförallt arkitektoniska, utveckling. Jag inledde även morgonen urbant då jag var tvungen att köpa bussbiljetter och därför tog en sväng förbi Piazza del Popolo och fortsatte sedan att powerwalka i stadsmiljö innan vi kollektivt åkte först till Kapitolinska museerna och sedan fortsatte längs med delar av Marsfältet till Largo Argentina och Crypta Balbi. Där sprang jag roligt nog på Heather som jag lärde känna i Manchester och som just nu går Brittiska skolans motsvarande kurs, men då vi båda befann oss i föreläsningssituationer kunde vi bara vinka till varandra.

Efter Crypta Balbi gick jag till Feltrinelli och köpte en bok och åkte sedan hem. Nu ska jag dricka kaffe, måla naglarna och skriva en artikel. A presto!

Largo Argentina: blandade ruiner.

Inga kommentarer: