19 april 2008

Geek camp continued

Efter ett fullständigt magnifikt åskväder inatt (vilket jag till 99% sov mig igenom, men ändå) var det klart och kallt imorse. Efter att ha läst seminarietexter i en timme fick vi besök av Finska Institutet och deras motsvarande kurs, mycket trevliga. Vi ska hälsa på dem uppe på Janiculum nästa vecka då vi även ska cocoona med norrmännen. Tyvärr missar vi finnarnas legendariska valborgsfest då vi är i Pompeii (jag och Sofia har dock planer på någon form av snaps till frukost). Därefter hade vi ett givande seminarium, så skönt att jag inte är den enda i den här gruppen som pratar mycket, och sedan föreläsning och efter den, då vi hade varit och handlat, och lagat, jättemycket mat inleddes vårt Romemarathon! Fem avsnitt orkade vi med ikväll, det är fortfarande kärlek mellan mig och Lucius Vorenus även om vi hade en liten kris när han sa salve till en grupp av människor, for the love of God, mind your grammar, snälla älskling.

För ögonblicket är jag lite sockerspeedad på kanderade popcorn, lite glad över att HV vann guldet när nu inte Frölunda kunde göra det och hör återigen ljudet av åskregn mot mitt fönster.

Inga kommentarer: