17 april 2008

Raindrops keep fallin on my head

Idag har vi haft tema vatten. Som vanligt hade vi först introduktionsföreläsning och gick sedan ut och tittade på det vi pratade om. Idag har vi besökt bland annat Caracallas thermer där Sascha redovisade och Anna P pratade om arkitektur, Tiberön, ett par broar, ett par mindre kända triumfbågar, Forum Boarium och våra favoritbyggnader de republikanska triumftemplen, allt under en passande nog regntyngd himmel.

Eftersom jag inledde morgonen med att tappa mitt puder i golvet promenerade jag och Anna hem längs med Corson så att jag skulle kunna köpa ett nytt på Body Shop som är det enda stället i stan som har rätt nyans, dvs i mitt fall kritvitt, då jag inte gärna skulle beskriva min hy som olivfärgad...

Sedan höll Patrik i ett eftermiddagsseminarium om hur man går från pergament till pdf och efter postseminarievinet råkade Anna, Sofia och jag bli sittande med allt kvarvarande vin så just nu är jag lite onsdagstipsy.

Cheers!
Vi är inne i en kyrka för att leta efter romerska kolonner in situ.

Septimus Serverus och Julia Domna minus Geta, detalj från triumfbåge vid Forum Boarium.

Pons Fabricius, den enda antika bron över Tibern som fortfarande används.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken häftig look du har!

Lovisa sa...

Vad snällt sagt, tack så mycket!