29 mars 2009

Varför packar jag alltid i sista minuten?

Saker jag istället har gjort idag:

* Tittat på skidskytte och glatts åt Helena Jonssons seger i den totala världskuppen samt sörjt att säsongen för vintersport snart är över. Sommarsport är inte min grej. Eller, allt som inte är hockey eller skidor är inte min grej.
* Insett att jag inte har några böcker att läsa i Rom, gått till Åhléns, köpt böcker och gått hem igen på 15 minuter och älskat att bo centralt. Hittade även matchande ljusblå öronsnäckor till Dvärgen vilket gjorde mig glad.
* Haft överlämning med Therése och mottagit ceremonisvärdet, vad jag alltid saknat.
* Fikat med Moah.
* Fikat med Sofia & Linda och fått ett knivset i inflyttningspresent.
* Pratat väldigt mycket i telefon.
* Mutat Petter att vattna mina blommor mot kaffe från Sant'Eustachio.

Nu måste jag verkligen, verkligen packa, klockan ringer 04.45 imorgon.

2 kommentarer:

svenske floyd sa...

Landhockey och vattenskidor?

Lovisa sa...

Att åka vattenskidor, ja. Att titta på det eller landhockey, eh nej.