23 mars 2009

Ad utrumque

Nu när lägenheten börjar bli klar (tack Gud, jag älskar den men ska aldrig mer mönsterpassa) har jag övergått till att inreda kontoret. Hoppas att LU:s policy inte har invändningar mot blåa tylltapeter. Själv hävdar jag att det närmast var nödvändigt att byta; hur skulle jag kunna prestera banbrytande forskning i ett rum med mellangröna tapeter med ett mönster som närmast liknar fuktskador? Ni förstår ju själva.

Annars har det varit en lugn dag bestående av grekiska verb enbart avbrutna av dekanbesök och en liten dödslinje. Kvällens rep ställdes in och då PK tackat ja till match klockan åtta i tron att det rörde sig om hockey på Glorias och inte innebandy på Viktoriastadion och Moah är kvar i Göteborg har jag haft egentid och tittat på hockey hemma, iförd jordgubbsansiktsmask. Varför vara antingen macho eller brudig när man kan vara både och?

2 kommentarer:

Elin sa...

Jag skulle verkligen vilja se bilder på lägenheten :D Är JÄTTENYFIKEN! snälla? ;)

Lovisa sa...

Lovar att fota, tyvärr har jag ännu inte lagat min bra kamera (skärpning Lovisa!) men det kommer!