18 mars 2009

Frustration

Började imorse ana att jag inte får alla mail jag borde och nej, det får jag tydligen inte heller. Universitetet har lagt om sitt mailsystem och min vidarebefordring har satts ur spel (jag vägrar befatta mig med LU:s webmail utan vidarebefordrar allt till Gmail) men nu har de upphittats under stor frustration. Så om ni mailat till min jobbadress och jag inte har svarat; förlåt!

Nog gnällt om detta. Annars är allt lugnt. Morgonen ägnades åt skyddsrond följt av utvecklingssamtal med prefekten. Alla dessa planer och policydokument jag som student aldrig trodde att universitetet följde - det sker faktiskt! Vill jag prata lite i allmänhet lyssnar prefekten, undrar jag om jag sitter ergonomiskt korrekt (antagligen inte) så kommer någon från Företagshälsan och lär mig osv osv. Eller så är jag lyckligt lottad som är en del av en bra miljö. Apropå det är det nu klart att Gunhild Vidén, professor i latin i Göteborg, blir min bihandledare vilket känns jättebra. En latinist som forskat om det augusteiska vid ett annat lärosäte var ungefär allt jag önskade mig hos min sådan. I kombination med Eva så känner jag att jag med två så kloka handledare knappast kan misslyckas.

Nu ska jag ta en lunchpromme i Botan och lugna mig lite efter mailkaoset.

2 kommentarer:

Linda sa...

Varför inte använda apples mailprogram där du kan ha både din universitetsmail och gmail? Så slipper du allt webbmailande :-)
Kram!

Lovisa sa...

Oh, det vore kanske ett alternativ? Ska undersöka det. Tack & kram!