13 mars 2009

Inspiration

Gårdagens inlägg kommer idag istället, var så oerhört trött när jag kom hem igår. Anledningen till tröttheten var dock inte bara självförvållad utan även härlig, så det är inte så farligt. I onsdags kom nämligen tre av mina favoriter hem till mig; Petter, Åsa och Sandra. De har i olika sammanhang sprungit på varandra, men vi fyra har aldrig umgåtts i grupp. För att ändra på det bjöd jag in till vad som var tänkt att bli en stillsam liten bubbelsammankomst men som slutade med absintcocktails och Sandras hemgjorda bananlikör, fantastiskt! Dock var jag som sagt inte mitt piggaste jag igår även om dagen blev fin ändå.

Jag och Johanna hälsade på vaktlarna och nymfparakiterna (som fått ungar!) på lunchen och satt i växthuset och pratade och jag gick på ett retorikseminarum med vår nye professor Anders Sigrell. Det var intressant både utifrån ett historisk perspektiv (den antika retoriken) och ett allmänt jag gillar att prata-perspektiv. Det sistnämnda förkunnade jag glatt för min handledare (som om hon inte redan visste det) vilket ledde till att jag har fyra seminarium inbokade i vår. Ja.

På kvällen var det dags för sällskapets årliga inspirationsföreläsning och i år hade vi bjudit in Lunds biskop Antje Jacklén som berättade om sitt liv och sina val när hon gjort en parallell kyrklig-akademisk karriär - oerhört intressant. Men som sagt, när jag kom hem efter föreläsning, pizza och vin var jag alldeles för trött för bloggen.

1 kommentar:

svenske floyd sa...

Ursäkta mej, vad är det du har fyra stycken inbokade av?