26 mars 2009

Stenen som föll från axlarna

Åh, här sitter jag och myser och tänker på Rom. En ytterligare anledning till mys är att vi vid senaste handledningen kom fram till att det nog är orealistiskt att jag ska vara klar med all grekiska i mitten av maj (då jag dessutom går två andra kurser och undervisar, måste sluta tro att jag kan göra hur mycket som helst samtidigt) vilket innebär att de tre Romveckorna faktisk kan bli de tre avhandlingsveckorna som tänkt och inte enbart ägnas åt grammatik. Jag vet att jag inte förväntas producera text än, men det stressar mig ändå att inte göra det. Dessutom längtar jag efter att få börja skriva på det jag helst av allt vill skriva, ze avhandling.

Annars ägnades gårdagen åt arbetslunch, seminarium med Ray Laurence (space syntax!) och drinkar på Grand. Våffeldagen, schmåffeldagen säger jag och tar en Strawberry colada till.

Nu: sushilunch med Åsa, Petter & Ulla. Tre favoriter alltså och så mycket att ventilera.

Inga kommentarer: