04 mars 2009

Hodie

Idag har jag läst grekiska hela dagen, med ett par undantag. Undantag ett utgjordes av ett nytt besök hos vaktlarna, denna gången i sällskap av Johanna. När vi frågade personalen om när de får ungar (åh herregud, jag dör gullighetsdöden vid blotta tanken på vaktelungar) så sa de att man kan ha vaktlar som husdjur! Eventuellt kanske de förutsatte att man äger en gård och inte en lägenhet, men ändå. Jag kan lätt tänka mig att ställa in ett sandbad för de små gullisarna att sprätta i.

Undantag nummer två var även det sockersött då det idag bjöds på personaltårta. Nu är jag tillbaka på kontoret igen och tänkte sitta kvar till sjutiden då det är dags för ett litet event med Antikmuseets vänförening. Skulpturerna har ju flyttats från Classicum till Historiska Museet och detta har lett till en skrift och en film. Men fram tills dess: grekiska.

Inga kommentarer: