10 mars 2009

Mardröm

I natt drömde jag att jag höll på att flyttpacka och när jag tittade på klockan insåg jag att det bara var en timme kvar till lasset skulle gå och att jag inte ens börjat rensa ur källarförrådet. Vaknade med ångest. Ergo: jag ska aldrig mer flytta. För att manifestera detta även i vaket tillstånd har jag på lunchen köpt bokstäver till min dörrskylt och väntar på att den lilla guldbrickan med mitt namn på ska monteras upp på ektavlan i trapphuset så är jag kittad.

Nu har även värmen kommit tillbaka på kontoret, elementet var avstängt under morgonen och i brist på filt tvangs jag värma mig med kaffe och grekisk grammatik. Det går för övrigt ganska bra med det sistnämnda, tidigare idag glömde jag bort tiden ett kort slag vilket alltid är ett gott tecken.

Inga kommentarer: