09 augusti 2008

Plus och minus

Är tillbaka i Lund. Det blåser och är ungefär som vanligt. Mitt internet fungerar som vanligt inte, förutom i köket. Där jag visserligen har kaffe och min pimp of the year-mugg som jag dricker ur med stolthet, men ändå. Dessutom fungerar inte min STIL-identitet heller och jag misstänker starkt att LDC inte jobbar lördagkväll.

Blev gladare när jag kollade posten och hade fått vykort från flera fina, brev från min synestesi-brevvän och från mitt fadderbarn och vinsten i kondomtävlingen som förutom snygga kondomer från Fiskrens också innehöll ett par pyntiga saker. Var även och hämtade paketet jag skickade till mig själv från Rom och blev nostalgisk; regnvåta anteckningar från Ostia låg instuckna i min bilbok om Etrurien. (I bilböcker kan man hetsläsa om platser man är på väg att besöka, typ etruskiska nekropoler.)

Annars har jag mest kollat på sport, blivit flirtat med från ett mycket oväntat håll samt lyckats ställa in radion på min mobil och på så vis boostat tekniksjälvförtroendet något.

2 kommentarer:

Anonym sa...

*flirt*

...eller det var kanske inte så oväntat. Jag försöker läsa i kapp, men jag hinne rinte med allt. Blä. Och var är den stora blå Lovisagrejen?!

Vi måste praaata snaaart.

Lovisa sa...

Åh, Annchen, vi måste höras och uppdatera! Pussar!