13 augusti 2008

Onsdag

Förutom vissa I-landsproblem såsom att jag har skavsår och inte hann träffa Thomas, har det varit en bra dag. Då UB öppnar först tio innebär det att jag helt legitimt kan se på OS två timmar varje morgon. Idag hade biblioteket gjort undantag från sina sommartider och stängde sju, så nästan så länge satt jag och skrev samt oskynnesläste böcker om andra saker än de jag borde läsa om (men så länge det handlar om romersk historia har jag svårt att säga nej till mig själv).

Och plötslig när jag satt där på eftermiddagen och började bli uttråkad ringde Joanna som var i Lund ett par timmar innan hennes tåg till Stockholm skulle gå och jag fick återse ännu en 4s-favorit!

På kvällen åkte jag ut till Vildandens svar på Magdalena Ribbing, Johanna, och fick nybakade scones och hemgjord citrusmarmelad och allmänna uppdateringar, på tiden.

Dessutom fungerar min uppkoppling på UB igen och jag kan även ansluta till universitetets trådlösa från min balkong, och från min säng med balkongdörren öppen. Jag vill gärna tro att LDC har ordnat det så som plåster på såren.

Inga kommentarer: