08 augusti 2008

Du har inte en chans, ta den!

Hade nästan bestämt mig för att inte skriva artikeln till Symbolae Osloenses utifrån mitt Tromsö-paper för att det är meck med vad jag får publicera, vad jag får men kanske inte bör publicera osv. Inte för att det rör sig om mina hemliga trenchrapporter, men ändå.

Men sedan bestämde jag om mig för trots allt har jag en princip om att ta de chanser jag får och försöka utvecklas. Peppades av dialog med Moa, även om den främst handlade om vad vi skulle vilja göra istället och konstiga matvanor, och påbörjade skrivandet. Hann ungefär byta fokus, formulera ett långt och hyfsat irrelevant stycke om vårt förhållande till naturen, lära mig ett nytt ord för boskap och inse att jag inte har någon som helst aning om vad jag egentligen skriver om innan det var dags att åka hem till Suss, Lars, Vera och baby Hjördis som är ungefär så här liten och fullständigt bedårande. Efter helgen ska jag ta i tu med det på riktigt.

1 kommentar:

MEE sa...

Jag äter wienerbröd idag, och sådana där färdiga ostskivor, de där med älgen på. Jag gillar inte ens wienerbröd...