23 augusti 2008

(I'll never be) Maria Magdalena

Var ute med Triumviratet igår. Efter vissa förseningar och ett visst hat gentemot Malmöfestivalen anlände jag och Jonas till Emma och förfestade på traditionellt sätt med mycket mousserande och intensivt lyssnande på vår favoritlåt Vill du ha sex med mig med Tommy Nilsson.

Sedan gick vi till Deep och efterfesten efter Familjens spelning. Världen log mot Triumviratet och gav det gratis champagne och Triumviratet log mot världen. Dansade, träffade flera fina som Ellen och baby, dansade, dansade, somnade på bussen hem och slutligen i min säng vid halv sex.

Vaknade imorse till regn, insåg att jag tydligen skrapade upp mitt knä igår (?), somnade om. Vid tre-tiden kände jag mig, med hjälp av italodisco och vita vinbärssaft, redo att lämna sängen, boken och datorn. Kvällen kommer att bli lugn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Underbart! Jag har helt missat denna låt. Mycket vackert. Får mig att tänka på när Stewie och Brian i Family guy ska skriva en låt som mest går "i wanna have intercourse with you, intercourse with you".... (stavas det så förresten? jaja, du fattar). Jag gillar för övrigt övergången "Vill du ha sex med mig, jag vill ha sex med dig". Luktar grammis lång väg.

Lovisa sa...

Ja, visst är den fantastisk? Speciellt älskar jag hur de härliga metaforerna övergår i en mycket konkret refräng.

Och den väcker så många tankar; vad menar Tommy egentligen med mantrat "ta det lugnt, ta det lugnt", exakt hur mobbade hans tonårsbarn blev osv.