06 augusti 2008

Hand in hand with the electronic renaissance

Imorse skrev jag om huruvida det kan sägas ha existerat en svensk ethnie under senmedeltiden och bla bla och sedan den utlovade artikeln till Romhorisont och därefter Romtips till Therése och när jag väl träffade carissima Karin på da Matteo var det tur att hon älskar Rom lika mycket som jag. Förutom Rom pratade vi om sommar och segling och jag hållar alla tummar jag har inför hennes slutinlämning på måndag.

Efter vår dejt stannade jag kvar i kvarteren längs Magasinsgatan för lite shopping. Var desperat efter nya skor (seriöst, jag måste gå jättekonstigt, sliter ut skor hur snabbt som helst. Eller gå väldigt mycket, men det första alternativet känns mer troligt.) Hittade hur som helst ett par lackiga ballerinor och några slags stövletter samt ett par fantastiska guldrandiga skapelser second hand som en bonus. Och så presenter till baby Hjördis.

Nu ska jag kompensera uteblivet badväder med badkarsbad och lite smekelektro.

Inga kommentarer: