05 augusti 2008

Indiansommar

Har precis träffat Mia och fikat med henne på Mahogny, fint att ses igen! Därefter skulle jag gå till Frölundas shop för att köpa den obligatoriska nappen till de nya små kusinbarnen (jag är den enda i släkten som tar ansvar för deras hockeyuppfostran) men de var slut. Men jag reafyndade däremot en snitsig svart tischa med guldtryck föreställandes Jonas Johnson (före detta kapten, ständig favorit) som kommer att bli smashing under min Johnson-signerade matchtröja när säsongen drar igång (<-- obs! hockeymodebloggande!).

Åkte sedan hem och fick paket. Pappa hade lagt till en chokladbrun kashmirsjal till skjortbeställningen som tragiskt nog kommer till användning redan nu. Den levererades av mamma som är i stan och just nu är iväg och köper sushi då jag tackade nej till att gå ut och äta med motiveringen att jag tvunget behövde skriva (vilket jag verkligen gör) så nu kommer jag få dåligt samvete om jag inte genast sätter igång. 1-2-3!

4 kommentarer:

svenske floyd sa...

Skippa napp. Tummen är bättre!

Lovisa sa...

Visserligen, men det handlar egentligen mer om klubbtillhörighet än nappar...

svenske floyd sa...

Finns det frölundaskallra?

Lovisa sa...

Är osäker. Det finns däremot matchtröjor i babystorlek men de kräver betydligt mer övertalning av kusiner än nappar.