01 augusti 2008

A dream, or a song, that hits you so hard

Åh. åh. åh. åh. åh. Petter ringer och bubblar från Stockholm för att han har sett scenversionen av Hedwig and The Angry Inch, världens bästa musikal som jag bara har sett på film och jag är just nu så avundssjuk att jag dör. Har tidigare inte varit helt säker på om jag vill se den då jag är övertygad om att ingen kan gestalta Hedwig bättre än John Cameron Mitchell, men tydligen är Johannes Bah Kuhnke fantastisk och det var allsång och jag dör igen.

3 kommentarer:

Lina sa...

åh jag vet! läste en recension av den idag.. åh vad jag vill dit!

Lovisa sa...

Men tyvärr spelar de så kort, sista föreställningen är i slutet av augusti, jag som tänkt att man kanske kunde åka upp någon av de första helgerna i september...

Lina sa...

neej, vad typiskt! jag får löning 24e augusti, fram tills dess r jag ganska pank.. men fan, det är ju hedwig! på scen! i sverige!