19 augusti 2008

Men inte kan väl killen i Gustav Vasa-frisyr vinna guld?

Det är mycket OS nu. Igår satt jag på UB och smyglyssnade på radiosporten och idag pluggade jag hemma för att inte missa höjdfinalen. Och Sanna och Stefan, om det är till tröst så grät jag whilst.

När jag inte ser på sport läser jag latin. Tyvärr inte genom att punktläsa Vergilius eller översätta en inskrift, utan genom att repetera stil och syntax. Men nu har jag bestämt mig för att ta de där sista poängen så examina kan plockas ut så det är bara att köra och jag har lovat mig själv att göra det grundligt. Gulliga institutionen låter mig åtminstone tenta när jag vill vilket är skönt.

Efter dagens höjdfinal träffade jag Emma (tack älskling för att du hade tålamod med mitt sportnörderi) för sen lunch. Temat just nu är framtid och då min höst kommer vara ovanligt lös i konturerna (när allt är slutpluggat tar ansökningar och väntan vid) tänkte jag att det kanske vore bra att ägna sig åt något inkomstbringande. Och på väg hem ringde det; ska kanske engageras i ett projekt i höst på lite lagom timbasis. Återkommer om detta efter torsdag.

Inga kommentarer: