17 augusti 2008

On the path unwinding

Inledde söndagen med att tvätta och baka (jättesmå då jag glömde bakpulvret) biscotti och se på OS. Sedan åkte jag hem till Petter som var förstående nog att gå med på att träffas en timme senare för att jag behövde se på sport. Lyckades tima min cykling mellan två av Holms kvalhopp och kunde sedan se resten i Petters soffa. Anledningen till biscottibak och besök var att överlämna kaffet jag köpte med mig från Italien men glömde sist vi sågs. Men idag drack vi inte bara kaffe, jag fick även lära mig att använda en espressomaskin av il maestro själv! Vi skulle egentligen gått på bio men tio minuter innan filmen började var vi mitt inne i kaffebryggande och skrattanfall så istället såg jag klart sportsändningarna medan Petter fanmailade tyska kaffeleverantörer. Sedan promenerade vi, åt glass, sjöng Elton John-låtar, iscensatte en doktorspromovering, drack mer kaffe och hängde i största allmänhet. Nu har jag vikt tvätt och haft Lejonkungenmusikal med mig själv i samtliga roller och känner mig redo för en ny vecka.

Inga kommentarer: