08 november 2007

Stockholmssvängen

Redan till Stockholm i måndags gick smidigt; landade på Arlanda vid halv nio och var inne i city en stund senare. Träffade föräldrarna och blev ompysslad; nya vantar (pga borttappning), ny kofta (pga kyla), ny partytopp (pga uppsatsinlämning), ny bolero (pga den var så snygg), omklackning av stövlar, sushilunch, kaffe och allmän kärlek mm. Det är så roligt att ha en vuxen dotter att umgås med sa mamma och jag håller med.

På eftermiddagen åkte jag till Uppsala där jag tidigare aldrig har varit. Blev guidad av Elin och har nu åtminstone gått förbi de viktigaste byggnaderna; domkyrkan (check) universitetshuset (check), Gustavianum (check), ett gäng nationer (check), den dära ån (check). Vi hann även med en mysig fika innan jag mötte Erika. Vi piffade oss och pratade och snart därpå kom Ragnar förbi på en fördrink och tillsammans gick vi in till stan och åt middag med Hansa och Ninni. Vi grävde alla i Livias villa förra sommaren och det var så trevligt att återsamlas igen. Sov hos Erika och, efter en lätt förvirrad morgon då jag råkade ta på mig hennes linser av misstag herregud, så åkte jag tillbaka till Stockholm.

Träffade föräldrarna även den förmiddagen för familjärt umgänge. På kvällen gick jag och the beloved MCA-sistah Charlotte till Elverket och drack vin. Och ja alltså hej vi är så roliga. Loves us.

Åkte tillsist hem till faster i Stockholm och möttes av presenter på min säng, jag har inte bara underbara föräldrar utan även en underbar släkt.

På onsdagen gick jag hem till kusin Lina. Tyvärr var alla kusinbarnen i skolan, men jag vaktade Reece och den helt bedårande valpen Hekto. Jag skogspromenerade dem och överöste dem med kärlek innan Lina kom hem och vi åt lunch. Därefter åkte jag in till stan och träffade Tom. Vi gick till Vasamuseet vilket jag inte har besökt på typ tio år. Först kände jag mig nöjd med ett ickeantikt museum som omväxling, sedan upptäckte jag alla Gustav II Adolfs referenser till Rom i allmänhet och Augustus i synnerhet och kände mig ännu mera nöjd. De är aldrig långt borta. Sedan åkte jag hem till Åsa och Martin och åt middag innan det var dags att återvända till Arlanda för hemflygning.

För att sammanfatta: tre dagar av QT med guldmänniskor. It's all good.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Detta med synkade outfits är verkligen något vi måste jobba mer på... Åh va trevligt det är att vi fått så mycket tid den senaste veckan. Underbart! /C.

Lovisa sa...

Ja, det måste vi verkligen göra! Det var så trevligt att få så mycket tid tillsammans! Lovely!