11 november 2007

God, if this aint love!

Åh sweet Jesus vad skönt det är att för första gången på vad som känns som en evighet inte behöva plugga en helg. Igår gick jag på stan, fikade med Emma, åt Mårten Gås-middag med The Senior Staff (eller, jag åt quorn. Jag gillar verkligen Skåne, men det här med gås förstår jag inte riktigt, i Göteborg äter vi bakelser) och avslutade kvällen med Halloweenparty i Malmö. Beloved Charlotte var nere i helgen och hennes väninna Caroline hostade festen. Jag tillbringade större delen av kvällen med att iförd en mycket kort djävulsklänning och horn prata med the MCA sistah och dricka drinkar. Jag och Charlotte har känt varandra sen gymnasiet och använder oss sinsemellan ett mycket snabbt och förkortat språk där få saker behöver förklaras eftersom vi förstår varandra så precist, jag älskar det.

Hade en surrealistisk upplevelse på väg hem när jag var ensam på bussen som åkte genom ett Västra Hamnen där nya fancy hus stod sida vid sida med betongskelett och byggarbetsplatser och när jag tittade ut genom rutan såg jag siluetten av mina egna horn. Somnade som alltid på bussen till Lund, sov sedan som ett barn i min egen säng och vaknade utan klocka imorse. Idag har jag ätit brunch med Charlotte, Carolin och väninnor till henne.

Nu är det söndagkväll, en av mina favorittidpunkter på veckan. Jag har aldrig tillhört de som har ångest veckans sista dag (kanske för att jag gillar mina veckor?) utan istället myser; bok, te, hårinpackning och hockey ägnar jag mig åt just nu. Imorgon lägger jag fram uppsatsen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Länge leve det korta språket. /C. Puss fina du!

Lovisa sa...

Älskar att vi är så synkade, puss!