30 november 2007

Great minds think alike

Efter att ha fått ännu en sak ur världen imorse så gick jag till kåren för att hämta några papper men eftersom ingen annan var där tog jag tillfället i akt att stanna kvar och plugga ostört. För att få igång mig på det här med uppsats och medeltid så kröp jag helt old school upp i en fåtölj med kaffe, en bok och ambitionen att läsa den från pärm till pärm. Det gick fint fram till dess att andra människor började droppa in och jag började prata med dem, äta lunch med Gustav och så vidare istället för att läsa om Kalmarunionen. Även Karin kom förbi, tyvärr hann vi inte prata så länge som jag hade velat då valberedningsarbetet ryckte mig i klänningskanten.

På eftermiddagen julshoppade jag inför morgondagen; granris, mossa, julte, glitter, polkagrisar, ljus, glitterspray, hyacint, änglar, ett litet enträd och en helt underbar guldglittrig ren som kan vara det mest fantastiska julpyntet någonsin. Och det som är ännu mer fantastiskt är att jag när jag kom hem läste Charlottes blogg där hon på en av sina inredningssidor tipsar om just den! Och allra mest fantastiskt är att det inte förvånar mig det minsta, great minds think alike, speciellt om båda är med i MCA.

Därefter gick jag och hämtade en filmkamera tills imorgon och fortsatte sedan till Systemet och avslutade eftermiddagen med att från södraste Lund till mitt hood frakta böcker, julpynt, granris, en filmkamera, ett stativ samt åtta liter glögg och höll lite på att ramla ihop när jag kom hem.

Ikväll hade jag tänkt jobba undan en del saker, men ögonlocken är så tunga att det nog blir sömn istället. Och definitivt inget bubbly.

Inga kommentarer: