25 november 2007

Imperieromantik, ädelpekoral, havtorn och kanel

Igår var mycket trevligt, även fast jag brände panforten. Inte heller kände jag mig som en nykter alkoholist på en Finlandsfärja, mest beroende på att vi inte lyssnade på julmusik (Jonas & Linda var till och med så söta att de spelade Le Sport) utan mest drack glögg och pratade och jag tillbringade större delen av kvällen lutad mot darling Kristina. Vi testade många olika sorter, min favorit var Blossas årgångsglögg med smak av havtorn och kanel. Rekommenderas.

Innan dess var jag på konsert med Förenade Nationsmanskören; imperieromantik och ädelpekoral och vissa stycken var så bra att jag fick gåshud. Ibland kan jag känna ett stort avund mot alla musikaliska som kan ta del av sådana sammanhang medan jag skulle bli helt ställd bara någon bad mig att ta ett C.

Inga kommentarer: