20 november 2007

But you and me, all we want to be is lazy

Godamn hur improduktiv har jag inte varit idag! (Därmed inte sagt att jag inte har haft trevligt, tvärt om.) Inledde dagen med planeringsmöte tillsammans med Emma och Johanna, mycket exalterande. Gick sedan till kåren, stod och såg käck* ut i samband med gymnasieinformation och bjöd på kaffe, tittade därefter lite på mina utvärderingspapper och åt sedan lunch med Gustav och Johanna som råkade bli fyra timmar lång eftersom jag och Nya avhandlade cirka samtliga irritationsmoment och patriarkala och/eller informella strukturer i den här staden och Lord knows att de är många. Vid fyra kände vi att det nog fortfarande inte riktigt var läge för studier utan istället bytte vi lokal och fikade istället och nu ska jag snart gå på filmvisning med P6.

Skyller allt detta på trevligt sällskap och det faktum att jag har varit sjuk och därmed är socialt understimulerad och som mamma säger; man måste unna sig.

Dagens bästa är förövrigt gymnasisten som lagom till dagens information (föreställer jag mig) hade köpt en Lund University hoodie som han glatt gick omkring. Ibland känns det skönt att inte ha vuxit upp i den här staden. Jag var åtminstone arton när jag blev indoktrinerad.

* Apropå gårdagens inlägg menar jag det med göteborgska konnotationer, inget annat.

Inga kommentarer: