25 november 2007

Nakenchock

Idag väcktes jag av ett sms som sa att jag överrumplande trevlig att träffa och som undrade om jag ville gå på en föreläsning om nakenhet och sexualitet i konsten vilket fick mig att ändra lite på dagens planer. (Jag strök ”skriva utvärderingsrapport” utan att tveka.) Först gick jag en sväng på skyltsöndagen* och sedan träffade jag mitt sällskap utanför Kulturen och lyssnade på föreläsningen som var mycket intressant och som nöp mig i armen och återigen fick mig att bli förbannad över alla könsbarriärer och genuskonstruktioner i samhället, tack för det. Efter det tog vi en promenad och därefter gick jag hem för att söndagsfixa; städa, gå igenom stjärnmärkta mail, handla, hårinpacka osv.

* I Lund funkar det så här: på söndagar är alla affärer stängda (vilket tog mig ungefär ett år att vänja mig vid, numera chockas jag över att affärerna i Göteborg har öppet sju dagar i veckan) utom i december. Första söndagen då detta inträffar kallas för skyltsöndagen då det är lite extra festligt med pepparkakor, glögg, expediter i tomteluvor och insikten om att man bor i en småstad.

Inga kommentarer: